پروژه های علوم پزشکی متوسطه اول و دوم

/پروژه های علوم پزشکی متوسطه اول و دوم
پروژه های علوم پزشکی متوسطه اول و دوم۱۳۹۷/۶/۱۸ ،۱۵:۴۱:۲۰ +۰۰:۰۰

گروه آموزشی اِی تیم با کادری مجرب و دوره دیده و فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های کشور پروژه های علوم پزشکی مختلفی را نسبت به نیاز روز و اجتماع طراحی و در زمینه های مختلف در مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه یا پسرانه به شما پیشنهاد میدهد و صفر تا صد این پروژه ها توسط همین گروه به بهترین شکل انجام میشود و همچنین در اجرای تمامی پروژه ها کارشناس ناظر فعالیت دانش آموزان و همچنین مربی مربوطه را بررسی میکند و گزارش کار را به شرکت و همچنین در صورت لزوم به مدرسه یا آموزشگاه ارسال میکند.اگر آموزشگاه پروژه ای به غیر از پروژه های زیر را درخواست کند گروه ما میتواند به بهترین شکل و با متد جدید آموزشی و پرورشی آن را انجام دهد.

پروژه های علوم پزشکی

لیست تعدادی از پروژه های علوم پزشکی

مسمومیت می تواند بصورت فردی یا در صورت مصرف غذای آلوده بصورت جمعی، همگی را مبتلا کند. در مکان های عمومی همچون، بوفه های مدارس، شرکتها، رستورانها و … احتمال مسمومیت بیشتر است، چرا که آنها مجبورند به دلیل حجم غذایی زیاد، یا مواد را بیرون از یخچال نگه دارند یا اینکه در حین تهیه آنها موارد بهداشتی را به درستی رعایت نکنند، بیشترین مسمومیتها در اثر عدم پخت کامل مواد گوشتی، خرابی محصولات لبنی و بیرون ماندن غذاهایی همچون سالادها (الویه، سالاد کلم و…)که در آنها از سس مایونز استفاده شده است، اتفاق می افتد. عوامل ایجاد مسمومیت وجود باکتریهایی چون: باسیللوس کراس،بوتولیسم، کامپی لوبکتر، کولرا، گازهای ای.کولی، لیستریا،استفیلوککاس،… و قارچ سمی، مسمومیت ماهی می باشند. بوتولیسم میکروبیست که در صورت عدم تهیه مناسب انواع کنسرو ها در آنها رشد کرده و در مواقعی نیز منجر به مرگ بیمار می شود. هنگامی که این میکروارگانیسمها در بدن یا در مواد غذایی از حدی بیشتر شوند مسمومیت ایجاد میگردد در این پروژه شناساگر با تشخیص ازدیاد باکتری و یا تشخیص شیمی وجود باکتری قادر به شناسایی مسمومیت و درجه ظهور آن میباشد.

سالهاست در محیط مدارس و حتی خارج از آن در جامعه در مورد بازیافت و مزایای آن صحبت می شود و سعی بر تشویق مردم برای تفکیک زبالههای قابل بازیافت می شود. اما چرا این فعالیت ها و تبلیغات منجر به پیشرفت مردم جامعه در این مقوله نمیشود؟ طراحی سیستمی که با آن مفهوم بازیافت در ذهن بیننده جرقه بزند و تشویق به تفکیک زباله با استفاده از این سطلهای خاص بازیافتی شود، هدف اصلی این پروژه میباشد. بخشهایی از علم طراحی صنعتی و کارآفرینی در این پروژه کاربرد خواهد داشت. این پروژه تجربه جالبی برای آشنایی با اصول ایدهپردازی و درآمدزایی خواهد بود.

این پروژه ترکیبی از علم زیست شناسی و مهندسی مکانیک می باشد. در این پروژه با عملکرد تک تک دستگاههای بدن آشنا خواهند شد و عملکرد هر یک را شبیه سازی میکنند. بعد از این مرحله نوبت ساخت پروتزهایی با همان عملکرد می شود که در نهایت منجر به ساخت یک مولاژ فانکشنال خواهد شد. این پروژه در شاخه رشته بیومکانیک قرار دارد.

کیت الایزا انواع مختلفی دارد و برای تشخیص موارد زیر به کار میرود: تیرویئد، HIV و تیروئید، باروری، بیماریهای عفونی و تومور مارکرها….
در این پروژه تلاش میشود تا دانشآموزان یکی از انواع کیت الایزا را طراحی نمایند و آن را با هزینه بهینه بسازند. در کشور ما تنها تعداد محدودی از کارخانههای کیت سازی وجود دارند و غالب این کارخانهها مواد اولیه کیتهای خود را از کشورهای اروپایی وارد میکنند چرا که یا تولید این مواد اولیه در کشور گران تر خواهد بود و به صرفه نیست. یا اینکه تکنولوژی تولید آن در کشور وجود ندارد. به این ترتیب اگر روی ساخت چنین کیتهایی سرمایه گذاری شود میتوان امیدوار بود که در آینده ایران در این زمینه به خودکفایی برسد و چه بسا هزینه آزمایشات تشخیص پزشکی نیز کاهش یابد.

در این پروژه یک میز (هزار تو) در ابعاد مناسب دارای تلههای متعدد ساخته میشود. سپس در مدت زمان دوره به بررسی رفتار موش از جوانب مختلف و با اعمال تغییرات پرداخته میشود. در نهایت انتظار می رود اطلاعات مفید و سودمندی در رابطه با میزان یادگیری و هوش این موجودات به دست آید که زمینهسازی برای کسب نتایج دقیق تر و نزدیک تر به واقعیت در آزمایشاتی که بر روی این جانوران صورت می گیرد، می شود.

در ابتدا دو عدد موش آزمایشگاهی تهیه می گردد، یکی از موش ها از نظر مواد غذایی کاملا تامین می گردد و دیگری تحت شرایط سخت تری از نظر وضعیت گرسنگی قرار می گیرد. بعد از مدتی هر دو موش به صورت جداگانه در محفظه ای بدون راه فرار قرار می گیرند که تنها یک اهرم یا دکمه در این محفظه قرار دارد و اگر اهرم یا دکمه فشار داده شود، میزانی غذا در داخل ظرف ریخته می شود. سپس عملکرد موش ها مشاهده شده و زمان فعالیتهای آن ها ثبت می شود.

در این پروژه به بررسی انواع میکروارگانیسم های روی میزها،پله ها و …. در مدرسه میپردازید. پس از شناسایی آنها راهکاری برای از بین بردن آنها بدون مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و تنها با استفاده از مواد گیاهی ارائه میدهید.

اهداف پروژه:

  • ضدعفونی و پاکسازی محیط مدرسه با استفاده از آنتیباکتریالهای غیر گیاهی
  • کمک به طبیعت با جلوگیری از استفاده مواد شیمیایی
  • ترویج بهداشت برای دانشآموزان مدرسه

کنترل پلاک عبارت است از برداشت پلاک میکروبی بر اساس یک برنامه منظم و پیشگیری از تجمع مجدد آن بر روی دندان ها و سطوح لثه ای مجاوری می باشد. کنترل پلاک یک جزء مهم از درمان های دندان پزشکی بوده و موفقیت دراز مدت مراقبت های دندان پزشکی و یریوانتال را تعیین می کند. رشد پلاک در عرض چند ساعت رخ داده و باید حداقل هر 48 ساعت یکبار، پلاک در افرادی که از نظر یریوانتال سالم هستند کاملا برداشته شود، تا از بروز التهاب پیشگیری گردد. ADA توصیه می کند که هر فرد روزی 2 بار مسواک و 1 بار از نخ دندان یا سایر ابزار تمیز کننده بین دندانی جهت برداشت پلاک و ممانعت از ژنژیویت استفاده کند. عدم برداشت پلاک در عرض 21 – 7 روز منجر به بروز ژنژیویت و عواقب ن می شود. پس آموزش کنترل پلاک برای دانش آموزان امری است ضروری.

دندان مهم ترین و ضرور ترین عضو هر فرد است که دارای 4 عملکرد اصلی جویدن، زیبایی، تکلم و محافظت از بافت پشتیبان میباشد. دندان ها بصورت دو قوس فک پایین و فک بالا در دهان قرار دارند و به آنها لور آرک و آپر آرک گفته می شود و فهم کامل از بافت شناسی و فیزیولوژی و تعاملات اکلوژن دندان ها و بافت های حمایت کننده آنها و دانستن ساختار دندان ها (مینا، آج،سمان و پالپ) و ارتباط آنها با یکدیگر و ساختمان های حمایت کننده آنها برای دانش آموزان بسیار مفید و ضروری است.

با مطالعه بر روی لام هایی که از خون محیطی و مغز استخوان افراد سالم و بیمار تهیه شده است با رده های سلولی در ابعاد میکروسکوپی آشنا خواهیم شد و با مطالعه بر روی خون، تعیین گروه خونی، تشخیص بیماری های خونی در هر رده و تشخیص یک به یک اجزای خونی زیر میکروسکوپ و رنگ آمیزی آنها را خواهیم آموخت، همچنین افتراق گلبول های سفید را به خوبی می آموزیم.

آشنایی دانش آموزان با مواد شیمیایی مختلف ، کاهش هزینه ها برای ساخت یک محصول مشخص، آشنایی با اصول کلی کار با مواد شیمیایی و حضور در آزمایشگاه، انجام آزمایش بصورت دستی برای تقویت تفهیم مراحل تولید یک محصول خاص.

تهیۀ مواد شیمیایی مورد است در زندگی روزمره، توسط خود شما در آزمایشگاه، عملی است شیرین و پر جاذبه، که ضمن آشنایی با شیمی کاربردی، انگیزۀ لازم در درک عمیق مفاهیمی مانند صنایع شیمیایی، کنترل کیفیت و استاندارد را در شما ایجاد خواهد کرد.
پروژه:
انجام واکنش صابونی شدن، تهیه صابون مایع و بررسی بعضی از خواص آن،که از ترکیب سود با چربی ها صابون جامد به دست میآید، ولی از ترکیب پتاس با چربی ها صابون مایع حاصل می شود.
هدف از انجام پروژه:
آشنایی دانش آموزان با مواد شیمیایی مختلف ، کاهش هزینه ها برای ساخت یک محصول مشخص، آشنایی با اصول کلی کار با مواد شیمیایی و حضور در آزمایشگاه، انجام آزمایش بصورت دستی برای تقویت تفهیم مراحل تولید یک محصول خاص.

فلور روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتریها است. بسیاری از این باکتریها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دستهای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید میکنند که برای بدن مفید میباشد. در این پروژه بر آن شدیم تا با استفاده از این باکتری ها مواد غذایی تولید کنیم که برای بدن انسان مفید باشد و برخی از مشکلات گوارشی و سو هاضمه را برطرف سازد.

تهیۀ مواد شیمیایی مورد استفاده در زندگی روزمره، توسط خود شما در آزمایشگاه، عملی است شیرین و پر جاذبه، که ضمن آشنایی با شیمی کاربردی، انگیزۀ لازم در درک عمیق مفاهیمی مانند صنایع شیمیایی، کنترل کیفیت و استاندارد را در شما ایجاد خواهد کرد.

شته ها، کنه ها، عنکبوت ها و دیگر آفات می توانند آسیب جدی به گل ها، میوه ها و سبزیجات وارد کنند. این موجودات به گیاهان حمله می کنند و باعث تخریب و ایجاد بیماری در آن ها می شوند. بسیاری از آفت کش های شیمیایی وجود دارند که ثابت شده است باعث تخریب محیط زیست می شوند و همچنین باعث می شود اثرات ژنتیکی جبران ناپذیری به گیاهان و در درجه بعد به جانورانی که از آن تغذیه میکنند وارد آید.